Detta är en praktisk handbok i 5S för alla, oavsett vilken verksamhet man arbetar i eller vilken roll man har som medarbetare. Boken är koncentrerad och effektiv. Metod och genomförande beskrivs enligt den ursprungliga Japanska originalmetoden.
Boken innehåller mycket praktisk vägledning. Även exempel på mallar, checklistor, m.m. finns med som bilagor.
Vi är alla med och leder förändring. Oavsett om det handlar om att skapa förändring hos sig själv, tonårsdottern, arbetsgruppen, idrottsföreningen
eller kanske livspartnern, är det samma mönster
överallt. Med den här boken vill författaren visa att vi alla leder förändring, samtidigt som han vill skapa ökad medvetenhet kring vad det är som fungerar i vårt ledarskap. Syftet är att skapa ett enklare
Boken förklarar mystery shoppingmetoden i detalj, samt hur medarbetare kan ha nytta av att mystery shoppingmetoden används i deras företag. Boken illustrerar hur mystery shopping kan användas i alla branscher, myter och fallgropar samt hur framgångsrika mystery shoppingprogram skall utformas och utvecklas för att gynna såväl företag, kunder och medarbetare. Mystery shopping kan bidra till bättre s
I Bäst i världen får du steg för steg följa ett verkligt praktikfall: ett IT-företags resa mot ständiga förbättringar i världsklass. Du får praktiska tips om metoder, verktyg och ledarskap för att etablera, befästa och ständigt bygga vidare ert förbättringsarbete. Joakim Ahlström beskriver på ett enkelt och inspirerande sätt vad du och dina medarbetare kan göra för att uppnå ett förbättringsarbete
Vi har skrivit den här boken tillsammans eftersom vi brinner för
värdskap och utveckling av medarbetare. Vi är övertygade om
att gott värdskap leder till mer försäljning, som i sin tur leder till
arbetsglädje, som i sin tur leder till merförsäljning och bättre
lönsamhet i verksamheten.
De flesta ledningsgrupper arbetar på mindre än
20% av sin potential.
Hur är det med din grupp?
Med små medel kan ni bli riktigt effektiva.De flesta ledningsgrupper arbetar på mindre än
20% av sin potential.
Hur är det med din grupp?
Med små medel kan ni bli riktigt effektiva.
Ja hur är det i din grupp? Du kan få ut mer, eller hur? Trist och tråkigt? Inget händer.
Boken vänder sig till dig som vill veta mer om en ordförandes uppdrag och roll. Den är perfekt för dig som är ny på din position.
Boken ger exempel på hur du kan förbereda dig inför ett möte och hur du leder ett möte på ett korrekt sätt. Hur
lägger du upp ett möte? Vad ska en dagordning innehålla? Vad är tabu att göra och att säga och vad är rätt?
Bokens författare Jan Wigdell har arbetat inom
PRIS! Projektledning och metoder innehåller författarnas erfarenheter från projekt inom industri och offentlig sektor samt vetenskapliga erfarenheter från universitet och högskolor. Den stödjer certifiering av projektledare enligt IPMA och PMI. Författarna är certifierade som PMPs enligt PMI. De är assessorer och validatorer för IPMA certifiering samt ledamöter av Svenska ProjektAkademien.
Vi är många som letar efter nyckeln till att bättre förstå vår omgivning - och samtidigt kan det bästa svaret många gånger finnas hos oss själva. Boken Självinsikt - Nyckeln till att utveckla dig själv och andra baseras på Enneagrammet, en inspirerande modell för ökad självinsikt. Boken riktar sig speciellt till den som vill utvecklas och stärkas; som ledare, medarbetare, kollega och privatperson.
Är du nybliven chef? Har du varit chef några år och känner att du vill komma vidare i ditt ledarskap? Eller är du en rutinerad ledare som vill hitta verktyg för att stötta cheferna i din organisation i deras utveckling? Då kan det här vara boken för dig.
"Skulle du vilja jobba med dig som chef?" är en läsebok, men också en tankebok - och en skrivbok. Den hjälper läsaren att reflektera över sin ro
Medarbetarskap är ett ämne som diskuteras alltmer i alltfler organisationer. Men hur tar man det från diskussion till att verkligen börja jobba med att stärka gruppens gemensamma förmågor?
"Skulle du vilja jobba med dig?" är en lättillgänglig läsebok, tankebok och skrivbok som kan hjälpa individer, företag och organisationer med den frågan.
VarumärkesTango tar dig fem steg till ett starkt internt varumärke.
Konkreta fylla-i-övningar hjälper dig att gå från teori till praktisk nytta. "Tangometoden" innebär att det är ledningsgruppen som för. Men upplägget engagerar och kan användas för att skapa en bredare delaktighet och samsyn i arbetet med ert eget interna varumärke.
Titeln utgår från "It Takes two to tango" och övertygelsen att f
Ej i lager
270 kr
VARUKORG
Din varukorg är tom.
BONUSPOÄNG!
Spara bonuspoäng när du handlar som du kan använda vid senare köp.