Vill DU bli säljaren som kan vända nej till JA, genom att ta många avslut utan att kunden blir arg?
I 30 sätt att göra affär får du lära dig allt om avslutsteknik. Du får 30 olika avslutsmetoder och en 11-punkts plan hur du blir en stjärnsäljare.
Du får säljdialoger som du snabbt anpassar och använder direkt, så att kunderna köper oftare och mer. Dessutom berättar andra säljare om sina favoritavs
Detta är en praktisk handbok i 5S för alla, oavsett vilken verksamhet man arbetar i eller vilken roll man har som medarbetare. Boken är koncentrerad och effektiv. Metod och genomförande beskrivs enligt den ursprungliga Japanska originalmetoden.
Boken innehåller mycket praktisk vägledning. Även exempel på mallar, checklistor, m.m. finns med som bilagor.
1996 gick det redan fort i finansbranschen. Och med nymodigheten internets intåg skulle allt komma att gå ännu fortare. På kort tid kom aktier att bli hetare och mer lättillgängliga än någonsin. Så jävla heta och ALLA skulle köpa dem direkt via sina hemdatorer samtidigt som kvällstidningarna höll aktieskola och det gjordes tv-underhållning av aktiehandel på bästa sändningstid.
This is our subjective story about Stockholm School of Economics Russia during the twenty years elapsing from its opening in Saint-Petersburg 1997. Our joint experience of operating the Russian branch of Stockholm School of Economics (Handelshögskolan i Stockholm) hosts a story too good not to be told.
Från missnöje till nöjda kunder för livet. 11 tips för aktiv klagomålshantering. Inspiration, insikt och verktyg i fickformat.
Att bemöta och hantera kunders missnöje är lika naturligt som att sän- da en faktura eller att ta betalt i utgångskassan. Det är omöjligt att göra alla kunder nöjda vid varje tillfälle. Människor är olika, så också förvän- tningarna på dig och dina produkter. Dessutom kan
I sin bok om ledarskap Ansvar Plikt Offer utvinner författarna oväntade, nya aspekter och lärdomar av vårt litteraturarvs gestalter. De rör sig lätt och elegant mellan Vergilius måttfulle Aeneas, Sofokles redan blinde Oidipus, Schillers Don Carlos och Tolstojs skildringar av Kutuzov och Napoleon i Krig och Fred.
Gradvis avtecknar sig en diskussion om ledarrollen i ett klassiskt stoiskt perspektiv
Arbetsplatsstrategi för det flexibla kontoret ger dig den teoretiska förståelsen och de praktiska verktygen för att skapa och implementera en arbetsplatsstrategi vid omställning till ett nytt kontor eller nytt arbetssätt.
Hur ser rollfördelningen ut i en grupp? Hur skapas balans i ett lagbygge? En bok för dig som har en ledande position i en förening, ett företag eller bara är intresserad av teamwork, gruppdynamik och ledarskap. Även om miljöerna och exemplen är hämtade från idrottens värld går mekanismerna bakom beteendena att överföra till näringsliv och andra sektorer.
Digital transformation är ett hett diskussionsämne i allt fler styrelse- och ledningsrum. Förståelsen för digitaliseringens påverkan på bolags konkurrenskraft blir allt större och alltfler vet att de behöver gör något, men frågan är hur?
Under tre års tid har författarna Joakim Jansson och Marie Andervin tillsammans med ett 40-tal co-creators från forskning och näringsliv arbetet med frågan.
Vi är alla med och leder förändring. Oavsett om det handlar om att skapa förändring hos sig själv, tonårsdottern, arbetsgruppen, idrottsföreningen
eller kanske livspartnern, är det samma mönster
överallt. Med den här boken vill författaren visa att vi alla leder förändring, samtidigt som han vill skapa ökad medvetenhet kring vad det är som fungerar i vårt ledarskap. Syftet är att skapa ett enklare
ATT LEDA I FÖRÄNDRING handlar om förändringsledning och bidrar med inspiration till hur vi kan förstå vad som kan hända vid förändring. Boken har sitt främsta fokus på möjligheter och hur vi i ett ledarskap kan bidra till meningsfullhet, arbetsglädje och konstruktivt samskapande utifrån de uppdrag vi har. Inspirerande teorier och inte minst Appreciative Inquiry möts i en berättelse om möjligheter.
Anna Gerge redogör för ny kunskap om hur våra hjärnor fungerar och hur vi påverkar varandra. Systemteori och modern neurovetenskap kombineras med en introduktion i metoder för att själv medvetet kunna utveckla lugn och kreativitet.
Napoleon Hill är världens mest lästa författare inom området framgång. Mer än 60 miljoner har läst hans tidigare böcker.
I Att överlista Djävulen använder han all sin kraft för att hitta kärnan för den mänskliga potentialen. Han gräver djupt för att avslöja hur rädsla, tvekan, ilska och avundsjuka hindrar oss att nå våra mål.
Han gör det genom att överlista Djävulen själv och i en intervju avt
Din ”go to” när det kommer till allt som handlar om idéer - när du behöver inspiration på övningar och aktiviteter - och när du har ett konkret problem kopplat till idégenerering.
du får lära dig:
- grunderna till idégenerering
- var du hittar idéer
- idégenereringsprocessen
- vilka vanor du behöver skapa för att bli bra på idéer
- över 40 idégenereringsövningar
Boken förklarar mystery shoppingmetoden i detalj, samt hur medarbetare kan ha nytta av att mystery shoppingmetoden används i deras företag. Boken illustrerar hur mystery shopping kan användas i alla branscher, myter och fallgropar samt hur framgångsrika mystery shoppingprogram skall utformas och utvecklas för att gynna såväl företag, kunder och medarbetare. Mystery shopping kan bidra till bättre s
Oavsett vilken typ av tjänst eller produkt som du säljer är troligtvis din största utmaning som småföretagare att nå ut i informationsbruset.
Detta är boken för dig som vill boosta din business. Låt dig inspireras av 30 qoola qvinnor som delar sina bästa marknadsföringstips.
Stolta kunder stärker varumärket! Ett starkt och positivt laddat varumärke har blivit en allt mer avgörande konkurrensfaktor. När alla vill ha uppmärksamhet krävs en unik profil för att sticka ut och attrahera kunder, samarbetspartners och medarbetare. En profil som ni bygger medvetet och laddar med ett äkta samhällsengagemang.
I Bäst i världen får du steg för steg följa ett verkligt praktikfall: ett IT-företags resa mot ständiga förbättringar i världsklass. Du får praktiska tips om metoder, verktyg och ledarskap för att etablera, befästa och ständigt bygga vidare ert förbättringsarbete. Joakim Ahlström beskriver på ett enkelt och inspirerande sätt vad du och dina medarbetare kan göra för att uppnå ett förbättringsarbete
En inspirationtsbok i försäljning! De bästa säljarna säljer för minst 40 % mer än genomsnittet. Vill du veta hur de gör? En bok av Erik Ullsten, säljstrateg och bl. a. rådgivare till President Barack Obama. Här får du de bästa tipsen om avstamp, inspiration, försäljning, motivation, nöjda kunder, nya kunder, affärsvänner, samarbete, hårt arbete, framgång och det som du älskar näst mest här i live
Bokpaket med Bästsäljaren samt Handbok.
En inspirationsbok om försäljning samt en handbok med konkreta tips till ledaren/ försäljningschefen.
Med dessa två böcker vägleder du dina säljare till att skapa fler och bättre affärer och även höja sin lägstanivå.
De bästa säljarna säljer för minst 40% mer än genomsnittet.
Vill du veta hur de gör? Läs boken.
Författaren t
Det har skrivits många böcker om ledarskap utan att ledarskapet på våra arbetsplatser blivit bättre för det. Alla dessa böcker behandlar olika teorier om hur det borde vara. Det gör inte den här boken. Den tar avstamp i verkligheten. Den säger som det är. Författarna skriver på ett enkelt och flyhänt sätt om sådant som inte fungerar i svenskt och nordiskt arbetsliv i dag och ger exempel från några
Söker du efter balans? Kanske balansen mellan arbetet å ena sidan och ”livet” å andra? Eller försöker du hitta en bra balans mellan att vara chef och att vara en medarbetare? Strunta i det! Hitta din rytm istället – en skön rytm som låter dig leva, arbeta och skapa med energi och glädje. Hur gör du det? Genom att lära dig chilla!
Konsten att få andra att prestera. 11 tips för att coacha andra. Inspiration, insikt och verktyg i fickformat.
Coachning är en trend. Att vara coach är ett yrke. Coachning inom idrotten har funnits länge och med framgång. Inom näringslivet är det ganska nytt. Coachande ledarskap och coachande förhållningssätt är några av begreppen. Egentligen handlar coachning om självklarheter som att vara närva
Vill du bli världens bästa säljare? Vill du sälja mest, tjäna mest pengar, ha roligast på jobbet? Vill du bli oöverträffad i alla kategorier? I den här boken får du veta hur du gör.
Vem ska man be om framgångsrecept? Den som är framgångsrik, förstås. Här får du läsa inspirerande intervjuer med de bästa säljarna i Sverige och världen. Du får tips från de mest erfarna experterna om hur du blir en s
Så här säger en VD i utbildningsbranschen om boken Den rätta gnistan, vårens mest lästa Svenska säljbok.
"Jag arbetar som VD och säljansvarig för 15 säljare. Jag vill påstå att vår säljavdelning ligger i framkant i Sverige, men vi behöver ändå inspiration med jämna mellanrum.
Jag läste Den rätta gnistan som verkligen sätter fingret på vad som är grunden för framgångsrik försäljning ? att se til
Så här säger en VD i utbildningsbranschen om boken Den rätta gnistan, vårens mest lästa Svenska säljbok.
"Jag arbetar som VD och säljansvarig för 15 säljare. Jag vill påstå att vår säljavdelning ligger i framkant i Sverige, men vi behöver ändå inspiration med jämna mellanrum.
Jag läste Den rätta gnistan som verkligen sätter fingret på vad som är grunden för framgångsrik försäljning ? att se til
Vi har skrivit den här boken tillsammans eftersom vi brinner för
värdskap och utveckling av medarbetare. Vi är övertygade om
att gott värdskap leder till mer försäljning, som i sin tur leder till
arbetsglädje, som i sin tur leder till merförsäljning och bättre
lönsamhet i verksamheten.
Vill du bli vinnaren som tar marknad när andra säljare tappar gnistan? Vill du bli säljaren som
tänker positivt, förkortar säljprocessen och ser
ditt arbete ur ett nytt perspektiv?
Hur skriver du branschens bästa säljpresentation?
Hur gör du när du hittar din säljspeed? Hur får du kunderna att ta snabbare beslut trots att marknaden är svag? Hur kan din egen inspirationsplan hjälpa dig att tänka p